hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم|برگزاری مناظره نقش شفافیت در کارآمدی مجلس شورای اسلامی در قم

قم|برگزاری مناظره نقش شفافیت در کارآمدی مجلس شورای اسلامی در قم

مناظره نقش شفافیت در کارآمدی مجلس شورای اسلامی به همت خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.


به گزارش رویداد ایران، مناظره نقش شفافیت درکارآمدی مجلس شورای اسلامی بین حجت الاسلام سید محمد حسین هاشمیان مدیرکل مطالعات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و حجت الاسلام کریم خان محمدی در  مدیرگروه مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع) به همت خبرگزاری رسا برگزار شد.

علیرضا استادیان دبیر علمی این مناظره به پیشینیه بحث شفافیت در مجلس  اشاره و اظهار کرد: یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا سه ماه دیگر برگزار می شود که این انتخابات برای چهارسال آینده مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف می کند.

وی با بیان اینکه همه نخبگان و رسانه ها در این زمینه وظیفه دارند که مباحث مربوط به مجلس شورای اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دهند، تصریح کرد: بحث های اختلافی در این زمینه باید به تضارب آرا گذاشته شود.

دبیرعلمی مناظره نقش شفافیت درکارآمدی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث شفافیت در مجلس شورای  اسلامی از مهمترین مباحث امروز محسوب می شود، عنوان کرد: این مساله در چند سال گذشته مورد بحث نخبگان و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: کنش گران سیاسی بحث شفافیت را از نظر عملکردی و اصحاب علمی از حیث نظری مورد بررسی قرار داده اند اما با توجه به نبود شفافیت در مجلس شورای اسلامی و معلوم نبودن رای نمایندگان نسبت به جریان های مختلف نمی شود به صورت دقیق عملکرد نمایندگان را مورد ارزیابی قرار داد.

استادیان همچنین بر ضرورت اهمیت به موضوع شفافیت تاکید کرد و گفت: مساله آزاد اندیشی و نظریه پردازی از مواردی است که بیش از پیش مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد.

وی با عنوان اینکه هدف از برگزاری این مناظره بلوغ علمی است، بیان کرد: چیستی و چرایی شفافیت در مجلس شورای اسلامی و چگونگی تحقق، موانع و راهکارهای ایجاد شفافیت برای تحقق کارآمدی از محورهای اصلی این مناظره است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد